Čeprav je Porsche z modelom 911 Dakar nekaj tednov nazaj na novo definiral pojem športno terensko vozilo, je Lamborghini z novim modelom Sterrato vseeno oral ledino v segmentu pravih superšportnih off road-erjev.
Verjetno ste že videli vsaj fotografije prototipa, morda celo kratek video, ki je napovedoval omenjeni model, a sedaj je Lamborghini Sterrato končno tu. S predstavitvijo pa nismo bili deležni le fotografij produkcijskega modela, temveč smo končno izvedeli tudi tehnične podatke, ki so še bolj zanimivi od izgleda.
Glavni podatek je 44. Toliko milimetrov je Sterrato višji od klasičnega Huracana na katerem je baziran. To pomeni, da je skupna oddaljenost od tal nekje okoli 17-18 centimetrov(točnega podatka Lamborghini ne navaja), kar je primerljivo z manjšimi križanci. To superšportnika seveda ne bo transformiralo v tekmeca Jeep Wranglerju, ali Mercedesu razreda G, vseeno pa bo to dovolj tudi za kakšen slabši makadam ali morda celo kakšno etapo relija.
Za razliko od prej omenjenega Porsche 911 Dakar, kjer se lahko višina še dodatno poveča, je oddaljenost od tal pri modeli Sterrato fiksna. Vseeno pa so se inženirji dodatno potrudili za tiste, ki bodo svoje avtomobile dejansko želeli umazati. Pod avtomobilom najdemo aluminijasto zaščito podvozja, na avtomobilu so nameščene dodatne LED luči, opremljen pa je tudi s posebnimi pnevmatikami znamke Bridgestone, ki so narejene tako, da dobro delujejo tako na asfaltu, kot tudi na pesku. Hkrati so omenjene pnevmatike tudi ‘run flat’ kar vozniku omogoča, da se s predrto pnevmatiko pelje 80 kilometrov daleč, do 80 kilometrov na uro.
Ker pa je Sterrato še vedno Lamborghini, ne moremo mimo pogonskega sklopa in številk. Tako kot vse modele Huracan, ga poganja 5,2 litrski desetvaljnik, ki vozniku zagotavlja 610 konjskih moči in 565 Nm maksimalnega navora, vrti pa se preko 8000 obratov na minuto. Avtomobil ima le 1.470 kilogramov kar mu v sodelovanju s štirikolesnim pogonom pomaga do stotice v vsega 3,4 sekunde, končna hitrost pa je, zaradi posebnih pnevmatik, elektronsko omejena na 260 km/h. Pospešek je torej identičen tistemu pri Porsche 911 Dakar, končna hitrost pa je mnogo višja, saj ima Porsche še bolj terenske pnevmatike.
Cene zaenkrat še niso razkrili, zagotovo pa bo le ta precej blizu ceni različice Huracan STO, ki predstavlja sam vrh lamborghinijeve desetvaljne ponudbe. Proizvodnja se bo začela že februarja 2023, omejena pa je le na 1,499 primerkov. Kaj si torej mislite o modelu Sterrato? Je to najbolj zanimiv Lambroghini zadnjega desetletja, ali se ob obstoju modela Urus sprašujete, kaj je bilo tega sploh treba?