Ne skrivam, da nisem bil nikoli preveč navdušen nad vozili znamke Audi. Pa ne da bi bilo z njimi kaj posebnega narobe ali, da bi trdil, da so to dejansko slabi avtomobili. Samo nad nobenim(razen C7 RS6) nisem bil do sedaj tako navdušen, da bi lahko rekel: ”no tega bi pa mogoče kupil ali komu res priporočal”. Če se preselimo na audijeve SUV-je bi lahko rekel, da je odnos še malo bolj mlačen, če pa k temu dodamo še elektriko, ki po mnenju mnogih v SUV-jih zaradi njihove potratnosti nima kaj iskati, pa je to recept za zelo hladen odnos. Vseeno pa je to z vidika objektivnega preizkušanja avtomobila precej boljše izhodišče kot prevelik entuziazem ali morda celo poveličevanje neke določene znamke. Tako začneš s praznim listom papirja in avtomobilu praviš: evo imaš nekaj dni, da narediš vtis.
Povsem novi Audi Q4 e-tron ni potreboval tako dolgo, saj me je dejansko navdušil že po prvih nekaj urah skupnega druženja. Od kod tolikšno navdušenje? Naj pojasnim. Že pred časom sem se družil z njegovim večjim bratom po imenu e-tron(kdo bi razumel današnje audijeve oznake), ki je bil sicer prostoren, privlačen in izjemno dobro izdelan SUV, ki me je navdušil predvsem s svojo sposobnostjo križarjenja po avtocesti. A kaj ko je bilo tega križarjenja zaradi enormne porabe električne energije, navkljub še večji bateriji kot je v Q4, konec že po manj kot dveh urah. Pretirano požrešni avtomobili, ki jih ne vozimo izključno zaradi užitka, gredo neglede na vrsto pogona večini ljudem ‘na živce’, tudi tistim z debelo denarnico. Tako tudi jaz nisem mogel spregledati dejstva, da bi bil s tako luksuznim in dragim SUV-jem, zaradi velikosti in neučinkovitosti, omejen na tako omejeno uporabnostjo. Zato v avtomobilu kot celoti nisem videl nobenega smisla, čeprav ne morem oporekati, da je kot izdelek na res visokem nivoju. Mnenja ne bi spremenil niti, če bi bil druge, morda meni najljubše znamke.
Kaj je pri Q4 drugače? Veliko. Za začetek je dobrih 300 kilogramov lažji, zunanje mere avtomobila pa so v primerjavi z večjim bratom občutno zmernejše, kar olajša vsakodnevno manevriranje in daje boljši občutek kontrole za volanom. Presenetljivo o kakšnem prostorskem primanjkljaju v notranjosti ni ne duha ne sluha, saj je prostora resnično dovolj. Zadaj lahko sedijo tri odrasle osebe, prostora pa je dovolj tako za njihove glave, kot za njihova kolena. Tudi prtljažnik je s 520 litri zgledno prostoren in uporaben, z dvojnim dnom, kamor lahko skrijete polnilne kable in ostale pripomočke pa to le še nadgradi.
Testirana različica ’50 quattro’ je opremljena z dvema elektromotorjema, ki zagotavljata pogon na vsa štiri kolesa. Sistemska moč znaša 299 konjskih moči, maksimalni navor pa znaša 460 Nm, kar je dovolj za pospešek do stotice v 6,9 sekunde. V realnosti je to povsem zadovoljivo, saj celoten avtomobil ne nagovarja voznika k dinamični vožnji, zagotovo pa ne boste doživeli kakšnega norega ‘tesla’ pospeševanja, ki ga nekateri že kar pričakujejo od električnih avtomobilov. Najboljši del? Q4 je dejansko relativno varčen, k čemer veliko pripomoreta manjša teža in manjše zunanje mere. To posledično pomeni, da lahko Q4 iz 82 kWh baterije iztisne precej daljši doseg od večjega brata in tudi večine ostalih tekmecev.
V praksi se je poraba tudi ob izdatni uporabi avtoceste ustalila pri nekje 23 kWh/100 kilometrov, kar je za SUV, ki tehta skoraj 2,2 tone že svojevrsten dosežek. Na dneve, ko sem avtocesto uporabljal manj, je navkljub uporabi klime in vožnji v načinu comfort poraba še padla in se ustavila nekje pri 21 kWh, kar pa je že zelo dobro. To v praksi zagotavlja okoli 400 kilometrov realnega dosega, v primeru izdatne uporabe avtoceste pa je doseg seveda nekoliko krajši, a vseeno lahko brez težav pričakujete 350 električnih kilometrov. K dobri učinkovitosti pripomorejo tudi obvolanske ročice, ki so namesto prestavljanja tokrat prevzele vlogo prilagajanja stopnje rekuperacije zavorne energije. Upravljanje je zelo intuitivno in celo zabavno, kar le še spodbudi željo po rekuperaciji električne energije.
Poleg same učinkovitosti je Q4 tudi drugače zelo dober in nenaporen avtomobil za vsak dan. Zračno vzmetenje podobno kot pri večjem e-tronu zelo dobro blaži vse neravnine, a hkrati poskrbi za presenetljivo dobro lego v zavojih, česar iskreno nisem pričakoval. Seveda ne pričakujte enake ‘športnosti’ kot pri kakšnem Porsche Macanu a je vodljivost vseeno precej boljša od pričakovanega in verjetno presega potrebe kupcev tovrstnega avtomobila. Podobno kot pri večjem bratu je tudi kabina zelo dobro zatesnjena, se pa pozna, da je avtomobil pozicioniran nekoliko nižje, saj so materiali na nekaterih mestih nekoliko slabši, kot bi pričakoval od avtomobila, ki stane med 70 in 80 tisočaki. Če si pohvale zaslužijo zanimiv volan, virtualni kokpit in klimatska naprava z dejanskimi fizičnimi tipkami, pa moram nekaj graje nameniti centralnemu infozabavnemu sistemu, ki je zelo neodziven in včasih (pre)zapleten za uporabo.
Pod črto me je Audi Q4 e-tron s svojo prostornostjo v zmernih zunanjih gabaritih, dobro vodljivostjo, udobjem in nenazadnje tudi učinkovito rabo električne energije res prepričal. S tem me je tudi presenetil, saj česa takšnega od tega avtomobila res nisem pričakoval. V Ingolstadtu so ustvaril električni SUV, ki je ne le udoben, prostoren, tih in dobro izdelan, temveč tudi privlačen, vodljiv in dovolj varčen, da je vožnja na elektriko dejansko smiselna. Tako je Audi Q4 e-tron postal verjetno prvi električni Audi, ki bi ga nekomu res priporočal za nakup.
V kolikor si ga tudi vi želite preizkusiti, odklikajte na to povezavo in rezervirajte svoj termin.