BMW je po dolgem času, na enem svojih modelov, zopet uporabil kratico CSL, ki pomeni ‘Competition, Sport, Lightweight’. Tokrat je legendarno oznako prejel 2023 BMW M4, zahvaljujoč ekstenzivnim dodelavam pa je postal tudi najhitrejši BMW v zgodovini znamke, na slovitem Nurburgringu.
Poleg več kot očitne spremembe zunanjega izgleda, kjer so nam še najbolj všeč t.i. duck tail zadnji spojler in nove zadnje luči, so največje spremembe BMW M4 CSL dejansko v notranjosti. Takoj boste opazili karbonske školjkaste sedeže brez možnosti nagiba hrbtišča, pomanjkanje zadnjih sedežev ter obsežno rabo karbonskih vlaken. Poleg tega se uporaba karbonskih vlaken nadaljuje tudi pri pokrovu motorja, strehi in celo prtljažnim vratom. Nekaj teže jim je uspelo prihraniti še drugje, rezultat pa je kar 109 kilogramov lažji avtomobil od običajnega BMW M4, podobno kot je znamki uspelo pri legendarnem modelu E46 M3 CSL.
Poleg občutno manjše teže so poskrbeli tudi za nekaj dodatne moči. 3.0 litrski šestvaljnik s pomočjo dveh turbin sedaj proizvaja 40 konjskih moči več od različice Competition. Skupno tako proizvaja 550 konjskih moči in 650 Nm maksimalnega navora, vsa ta moč pa se prenaša, preko že poznanega avtomatskega menjalnika, izključno na zadnji kolesni par. Pospešek do stotice po novem znaša 3,6 sekunde, kar je 0,2 sekunde hitreje od M4 Competition z zadnjim pogonom, končna hitrost pa znaša impresivnih 307 kilometrov na uro.
Za stik s podlago skrbijo pnevmatike Michelin Pilot Sport Cup2 R širine 275mm spredaj in 285mm zadaj, ki so bile razvite posebej za ta avtomobil in postavljanje rekordov na stezi. Tistim, ki so te pnevmatike preveč ekstremne, BMW ponuja tudi običajne cestne pnevmatike, kot brezplačno opcijo.
Manjša teža, večja moč in množica ostalih manjših dodelav na podvozju poskrbijo, da je novi BMW M4 CSL res nekaj posebnega. Kot smo že omenili je s časom 7 minut in 20 sekund postal najhitrejši BMW v zgodovini znamke na slovitem zelenem peklu, hkrati pa je na istem dirkališču postal tudi najhitrejši avtomobil srednjega razreda.
BMW M4 CSL bo na voljo le v treh barvah in sicer Brooklyn Grey Metallic, Alpine White in Black Sapphire Metallic. Vse to pa še zdaleč ni poceni, saj ima vsak izmed le 1000 izdelanih primerkov ceno preko 160 tisočakov. Na prvi pogled je začetna cena modela CSL skoraj 75 tisočakov višja od običajnega M4, a ko slednjemu dodamo karbonsko keramične zavore, karbonske sedeže in množico ostale opreme, ki na modelu CSL pride standardno, je razlika ‘le’ še dobrih 30 tisočakov.
Je avtomobil navkljub redkosti dovolj poseben, da upraviči tako ceno? Počakajmo na prve teste novinarjev, mogoče pa je BMW res ustvaril nekaj posebnega.