Za tem, ko je letos Ferrari zmagal v t.i. supercar razredu dirkanja v slovitem Lemansu, se je tudi Lamborghini odločil, da bo sodeloval v vrhuncu vzdržljivostnih dirk. Začel se je Festival hitrosti Goodwood, ki ga je Lamborghini Squadra Corse uporabil za predstavitev novega dirkalnika LMDh, znanega pod oznako SC63.
SC63 bo tekmoval v prvenstvu FIA World Endurance Championship 2024 in prvenstvu IMSA WeatherTech Sports Car Championship, ter se tako udeležil tudi ikoničnih dirk kot so 12 ur Sebringa, 24 ur Daytone in 24 ur Le Mansa.
Da bi se lahko kosal na svetovnem odru, je avtomobil opremljen s povsem novim biturbo 3,8-litrskim V8 motorjem, posebej zasnovanim za dirkanje. Ima konfiguracijo “hladnega V-ja”, pri kateri so turbopolnilniki nameščeni zunaj kota motorja, kar olajša hlajenje in servisiranje. Lamborghini je nadalje pojasnil, da ta postavitev zmanjšuje težo in pomaga optimizirati težišče avtomobila. Motor je kombiniran s hibridnim sistemom, izhodna moč pa je zaradi predpisov omejena na 680 konjskih moči. To ni edina omejitev, saj je proizvajalec poudaril, da pravila LMDh določajo standardni menjalnik, baterijo in elektromotor, kar pomaga omejiti stroške razvoja prototipa.
Čeprav so bile nekatere značilnosti avtomobila že določene, je proizvajalec navedel, da so sodelovali s podjetjem Ligier, kar jim je omogočilo svobodo pri določanju določenih lastnosti, kot so zasnova sprednjega vzmetenja s potisnimi drogovi, razporeditev skupne mase in enostavnost servisiranja ključnih delov. Vpliv podjetja se odraža tudi drugje, saj je zunanjost oblikoval Lamborghinijev Centro Stile in zagotovo izžareva trenutni oblikovalski jezik znamke. Velik del tega je posledica barvne poslikave ter svetlobnega podpisa v obliki črke Y, ki sporočajo njegovo identiteto.
SC63 bo kmalu začel s testiranjem, avtomobilski proizvajalec pa je poudaril, da je bil dirkalnik zasnovan in razvit tako, da ponuja najširše možno ‘območje delovanja’ za optimizacijo zmogljivosti, hkrati pa zna poskrbeti za pnevmatike tudi na najbolj agresivnih dirkalnih površinah. To je pomembno, saj so predpisi strogi in podjetje lahko izvede le omejene spremembe za pripravo na različne steze in dirke.
Glede tega je Lamborghini sklenil partnerstvo s podjetjem Iron Lynx za upravljanje modela SC63. En avtomobil bo tekmoval v prvenstvu World Endurance Championship, drugi pa v seriji IMSA. Celoten seznam voznikov bo objavljen še letos, vendar so že potrjeni piloti, med katerimi so Lamborghinijevi tovarniški vozniki Mirko Bortolotti in Andrea Caldarelli, ter nekdanja dirkača Formule 1 Daniil Kvyat in Romain Grosjean.
Izvršni direktor Lamborghinija Stephan Winkelmann je razkritje avtomobila proslavil z besedami: “SC63 je najnaprednejši dirkalnik, ki ga je Lamborghini kdajkoli izdelal, in sledi naši viziji ‘Direzione Cor Tauri’, ki smo si jo kot znamka zastavili za elektrifikacijo našega portfelja.” Dodal je še: “Priložnost, da tekmuješ na nekaterih največjih vzdržljivostnih dirkah na svetu s hibridnim prototipom, se sklada z našo vizijo za prihodnost visokozmogljive mobilnosti, kar smo pokazali že pri cestnih avtomobilih z izidom modela Revuelto.”