Z namenom, da bi audijeva elektrificirana družina postala nekoliko bolj imensko logična, je Audi model e-tron za modelno leto 2024 prenovil in ga poimenoval Q8 E-Tron. Prenova seveda prinaša osvežen videz, večjo kapaciteto baterije za daljši električni doseg, ter hitrejši čas polnjenja.
Osvežitev je sicer relativno manjša, a vseeno takoj prepoznamo model. Spredaj vidimo povsem nov dizajn maske, drugačne so odprtine za zajem zraka, zadaj pa je največja sprememba okoli difuzorja. A spremembe niso zgolj vizualne narave. Z namenom izboljšanja učinkovitosti, so izboljšali koeficient zračnega upora in sicer pri SUV različici iz 0,28 na 0,27cw, pri Sportback različici pa je sprememba še večja in sicer iz 0,26 na 0,24cw. Največji del k izboljšanju prispeva avtomatsko zapiranje loput za dovod zraka prednjim hladilnikom, nekaj pa tudi bolj aerodinamična prednja maska, ter večji kolesni spojlerji na prednji osi, ki sicer očem niso vidni.
Podobni trend minimalnih sprememb se nadaljuje tudi v notranjosti. Sedaj smo pri audiju že vajeni postavitve, kjer vse fizične tipke zamenjata dva velika zaslona na dotik, osrednjo vlogo pa igra večji zaslon z najnovejšim, audijevim, MMI operacijskim sistemom. V notranjosti so na voljo tudi novi materiali in sicer rjav orehov les in trajnosten tehnični material, ki je deloma narejen iz reciklirane plastike.
Največja sprememba je doletela pogonski sklop. Baterija je v osnovnem Q8 50 e-tronu zrasla za kar 29 odstotkov in sedaj ponuja 89 kWh neto električne energije. To bo pri SUV različici dovolj za 491 kilometrov električnega dosega po WLTP testnemu ciklu, Sportback pa bo lahko šel še14 kilometrov dlje.
Močnejše različice Q8 55 e-tron in SQ8 e-tron bodo dobile še večjo baterijo. Uporabna kapaciteta bo tako znašala kar 106 kWh (114kWh bruto), to pa bo dovolj za 582 kilometrov električnega dosega pri SUV različici in okroglih 600 kilometrov pri različici Sportback. Pri obeh močnejših se poveča tudi hitrost polnjenja in sicer iz 150 kW na 170 kW, kar je sicer precej daleč od 270 kW, kot jih ponuja e-tron GT, a še vedno dovolj, da ga napolnimo iz 10 na 80 odstotkov v vsega 31 minutah.
Če so številke o moči in pospeških za različico Q8 55 e-tron ostale enake, pa je največja novost predstavitev še močnejše različice, imenovane kar SQ8 e-tron. Ta namreč po novem ponuja skoraj 500 konjskih moči in 973 Nm maksimalnega navora, kar bo dovolj za tiste, ki so do sedaj v tem rangu audijevih e-tron vozil, nekaj pogrešali. Od šibkejših različic se bo malenkostno razlikoval z bolj agresivnim videzom in seveda opaznimi oznakami.
Za evropske kupce bo Audi Q8 certificiran kot karbonsko nevtralno vozilo, saj je uporabljenih veliko reciklažnih materialov tako v sami kabini, kot tudi v izolaciji. Naročila se odprejo še ta mesec, prvi kupci pa naj bi svoje avtomobile prejeli že februarja prihodnje leto. Začetna cena za osnovni model bo v Nemčiji znašala 74.400€.