Ko gledamo na preteklo leto, se ga bomo zagotovo spominjali kot enega najbolj zanimivih na področju avtomobilizma. V cestne avtomobile se je preneslo več nove tehnologije kot kadarkoli prej, nekatere izmed teh inovacij pa so bile še nekaj let stvar znanstvene fantastike. Ravno zato so nekatere inovacije še toliko bolj impresivne in zanimive, zato smo za vas izbrali 4 najzanimivejše, ki zagotovo niso ‘muhe enodnevnice’, temveč bodo v prihodnosti krojile usodo avtomobilskega sveta.
Ferrarijevo vzmetenje FAST Multimatic:
Ferrari je v lanskem letu predstavil svoj prvi SUV model z imenom Purosangue, ki pa poleg impresivnega dvanajstvaljnika in zanimivega dizajna, v sebi skriva tudi eno manj znano skrivnost. Gre za novo različico aktivnega vzmetenja, ki mu Ferrari pravi FAST (Ferrari Active Suspension Technology), njihov dobavitelj pa sistemu s kratico pravi TASV (Multimatic, TrueActive Spool Valve Dampers). Kaj ta sistem razlikuje od ostalih aktivnih sistemov? Če je klasično aktivno vzmetenje pri vseh ostalih avtomobilih reaktivno, je aktivni sistem FAST, ob predvidevanju cestnih nepravilnosti ali vozniških manevrov, izjemno hitro sposoben generirati toliko povratne sile, da premakne celoten avtomobil.
To naj bi modelu Purosangue obenem pomagalo ustvariti neverjetno športno in luksuzno izkušnjo v vožnji. Ta sistem je zagotovo še izjemno drag, zagotovo pa bo postavil nek nov standar v tehnologiji vzmetenja.
Porschejevo sintetično gorivo:
Zadnje čase se v svetu veliko govori o sintetičnih gorivih, a nihče ni v razvoju le tega boljši od znamke Porsche. Le nekaj tednov nazaj so celo zagnali svojo prvo tovarno sintetičnega goriva eFuel v Čilu, kot testament njegovi uporabnosti pa so prvo proizvedeno gorivo natočili direktno v model 911, ki ga je čilenski minister za energijo Diego Paradow zapeljal po okoliških cestah.
Čeprav je tovarna seveda premajhna, da bi zadostila globalni potrebi po sintetičnih gorivih, saj je predvidena letna proizvodnja 550 milijonov litrov, vseeno pa predstavlja enega največjih korakov na poti masivne adaptacije sintetičnih goriv, ki predstavlja najboljšo alternativo električni prihodnosti v avtomobilskem svetu.
Porsche 911 GT3 RS in nastavitve med vožnjo:
Nova generacija modela 911 GT3 RS je bila vedno mišljena kot ultimativno orožje za nabiranje krogov na vašemu najljubšemu dirkališču, a nihče izven razvojnega oddelka, si ni uspel predvideti, kako enostavno bo amaterskemu dirkaču omogočeno nastaviti novo generacijo modela GT3 RS. Tovrstne dirkaške specialke, kot jim radi pravimo, so vedno omogočale množico nastavitev, za katere pa je bilo ponavadi potrebno s seboj prinesti še kakšno orodje, včasih tudi dvigalko, zagotovo pa si moral vedeti kaj točno počneš.
V najnovejši generaciji pa je Porsche kupcem tega modela omogočil, da spreminjajo delovanje diferenciala, delovanje sistema proti zdrsavanju, pozicijo zadnjega spojlerja in celo nastavitev odboja in kompresije za vsako posamezno kolo. In vse to preko volanskega obroča medtem, ko se avtomobil vozi. Seveda mora voznik še vedno vedeti kaj točno počne, a se lahko vsaj med samo vožnjo ‘igra’ z nastavitvami in takoj občuti razliko, brez neštetih postankov v boksih in štetju klikov na vzmetenju.
Koenigsegg CC850 Engage prestavni sistem:
Koenigsegg je z modelom CC850 šokiral javnost, ko je predstavil unikatni menjalnik, ki omogoča, da avtomobil vozite kot bi imel ročni menjalnik, ali pa pustite, da prestavlja avtomatsko. Pa ne govorimo o ročnem prestavljanju preko obvolanskih prestavnih ročic, temveč o tretjem pedalu in dejanski prestavni ročici. Menjalniku rečejo Engage Shift System, gre pa za izjemno kompleksen sistem, ki neverjetno dobro simulira delovanje in uporabo ročnega menjalnika s šestimi prestavami. V ročnem načinu vam lahko avtomobil celo ugasne ob speljevanju, če niste dovolj odločni, v avtomatskem pa se menjalnik obnaša kot vsak avtomatski menjalnik in ima v tem načinu celo 9 prestavnih razmerij.
Kako so to dosegli, nam ni čisto jasno, zagotovo pa upamo, da bo še kateri izmed drugih proizvajalcev pogledal v smeri kreacij Christiana von Koenigsegg-a in njegovih inžnenirjev.