Skip to main content

BMW je razkril svojo povsem novo, kar sedmo generacijo svojega zastavonoše – serije 7. Majhne kontroverzne luči, ki so svojo pot našle tudi v prenovljeni X7, so v tem trenutku še najmanj zanimive, saj se precej več zanimivosti skriva drugje. Za začetek je avtomobil pridobil kar nekaj centimetrov. V dolžino je tako zrasel za kar 126mm, kar pomeni, da je skoraj tako dolg kot je bila prejšnja različica s podaljšano medosno razdaljo. Ravno zaradi tega, bo v tej generaciji serija 7 obstajala le v eni konfiguraciji.

Nova ‘sedmica’ bo prvič na voljo tudi kot popolnoma električni model i7. Seveda bo na voljo tudi omejen portfelj bencinskih in dizelskih motorjev, a tokrat se bomo fokusirali na največjo noviteto. Govorimo o 2021 BMW i7 xDrive60, ki obljublja, da bo tehnologijo in luksuz modela iX ponesel še stopničko višje.

Novi električni i7 ima po EPA standardu povsem zadovoljiv 483 kilometrski doseg, ki ga omogoča 102 kWh velik baterijski sklop. Vseeno je to manj od tekmecev kot je recimo Mercedes EQS, ki naj bi pod istimi pogoji omogočal 64 kilometrov dosega več, a vsi vemo, da so električni avtomobili znamke BMW vedno izjemno učinkoviti in znajo v realnem svetu presenetiti.

Za pogon na vsa štiri kolesa skrbita dva elektromotorja, en za zadnjo pogonsko os in en za prednjo pogonsko os. Zadnji elektromotor proizvaja 312 konjskih moči, sprednji pa je nekoliko šibkejši in zagotavlja do 259 konjskih moči, kar ustvari občutek pogona na zadnji kolesni par, ki ga BMW zelo dobro poustvari v svojih avtomobilih s klasičnim xDrive pogonom. Sistemska maksimalna moč tako znaša 544 konjskih moči in 744 Nm maksimalnega navora, kar je dovolj za pospešek do stotice v dobrih štirih sekundah in pol. To je še vedno nekaj desetink za glavnim rivalom EQS 580, ki ima precej več navora, BMW pa zmaga v igri končnih hitrosti. Če je EQS omejen na 208 kilometrov na uro, se lahko i7 ‘pretegne’ vse tja do 240 kilometrov na uro.

Prej omenjena 102 kWh baterija se lahko polni z maksimalno močjo 195 kW, kar pomeni, da boste v 10 minutah polnjenja lahko pridobili do 130 kilometrov dosega. Sama hitrost polnjenja je še vedno precej manjša kot pri recimo Porsche Taycanu ali Audi E-Tron GT, je pa BMW poskrbel za bolj sofisticiran nadzor polnjenja, ki je bolj učinkovit in omogoča daljšo življenjsko dobo baterije, kar je zagotovo velik plus, hkrati pa tovrstnih super hitrih polnilnic tako ali drugače ni prav veliko.

I7 bo na voljo tudi z M Sport paketom, ki lepo vizualno zaokroži videz avtomobila za tiste, ki jim je športni izgled bližje. Ostalim bo verjetno bližje opcija dvobarvne zunanjosti in klasičnih platišč, s katerim se avtomobil lahko zelo približa videzu limuzin znamke Rolls Royce, kar je bil verjetno tudi njihov namen.

Vseeno pa vas verjetno bolj kot izgled, zanima kaj je novega na zadnjih sedežih. Glavna novica je že omenjeni 31 palčni zaslon, na katerem lahko gledate čisto vse. Ta je vgrajen v samo streho avtomobila, ki je tudi sicer 5 centimetrov višja od prejšnje generacije kar se najbolj pozna pri izdatnem prostoru za glave potnikov. Ko potniki aktivirajo t.i. ‘theatre mode’ se zadnji del transformira v pravo privatno kino dvorano. Zaslon v 4k resoluciji se spusti iz stropa, senčniki zastrejo vse šipe, ambientalna osvetlitev se prilagodi filmu, super udobni sedeži pa se lahko nagnejo nazaj za kar 42,5 stopinje. Tako lahko razvajate bodisi vaše potnike, bodisi sebe med čakanjem, da se i7 napolni.

Novi i7 izgleda, da bo res nekaj posebnega, zanima pa nas tudi kako se bo doseg v realnem svetu primerjal z rivali. Zato smo BMW i7 že vnaprej naročili tudi pri Actinii in ga že nestrpno pričakujemo, takrat pa vam bomo seveda postregli z ekstenzivnim testom in izkušnjo iz prve roke.