Videli smo koncept, patentne risbe in vohunske fotografije zamaskiranih prototipov, pa nas je vseeno presenetil. Govorimo o povsem novem BMW XM super terencu, ki bo nasploh prvi avtomobil oddelka najmočnejše črke na svetu, ki ga bo poganjal elektrificiran pogonski sklop. Seveda govorimo o pravih M modelih, saj že vemo, da je BMW že predstavil popolnoma električne izvedenke M Performance modelov kot so i4 M50, iX M60 in i7 M70.
Po modelu iz poznih sedemdesetih imenovanemu BMW M1, je XM ravno tako šele drugi avtomobil, ki je prišel izključno iz M oddelka, zato je morda še večje presenečenje, da to ni kakšen superšportnik ali zmogljivi coupe, temveč kar 2,750 kilogramski super SUV. Za tolikšno maso je v veliki meri kriv hibridni pogonski sklop, ki se sestoji iz že poznanega 4,4 litrskega osemvaljnika, ki samostojno ponuja 490 konjskih moči in elektromotorja z močjo 197 konjskih moči. Ta se napaja iz baterije s kapaciteto 25,7 kWh kar mu omogoča do 50 kilometrov električnega dosega, v električnem načinu pa se lahko peljete do hitrosti 140 kilometrov na uro.
Sistemska moč obeh motorjev znaša 653 konjskih moči, navor pa se ustavi pri 800 Nm kar bo za večino več kot dovolj. Pospešek do stotice, zahvaljujoč štirikolesnemu pogonu, znaša 4,1 sekunde, končna hitrost pa je po nemško omejena na 250 kilometrov na uro, oziroma se le ta dvigne na 270 kilometrov na uro z opcijskim M drivers paketom. Če si mislite, da to niso ravno neverjetne številke vredne imena XM, ker je že večina klasičnih tekmecev hitrejših, vključno s hišnim X6M, imate prav. A je na to pomislil tudi BMW.
Zato bodo drugo leto ponudili še močnejšo (in dražjo) različico imenovano XM Label Red, ki bo vozniku ponudila impresivnih 745 konjskih moči in skoraj 1.000 Nm maksimalnega navora, kar ga bo postavilo na sam vrh super SUV-jev. Tudi v običajni različici bo XM opremljen z M Sport diferencialom zadaj, ki bo ob izbiri voznega načina 4WD Sport, lahko poslal več moči na zunanje kolo in tako pomagal k rotaciji avtomobila v zavoj. Standardni bodo tudi aktivni stabilizatorji, ki bodo z elektronskim nadzorom uravnavale nagibanje v zavojih, hkrati pa je XM tudi prvi M avtomobil, ki bo opremljen s štirikolesnim krmiljenjem.
Znotraj je XM mešanica novega in poznanega. Definitivno je bolj konvencionalen od modela iX, a hkrati bolj luksuzen od vseh ostalih modelov BMW. Centralna konzola je zelo podobna tisti, ki jo lahko najdemo v prenovljenemu BMW X7 in vključuje nov iDrive8 operacijski sistem, digitalne merilnike in zaslon na dotik. Če je XM znotraj skoraj konvencionalen, pa je zunaj vse drugo kot to. Z dizajnom BMW več kot očitno želi deliti mnenja, k čemer pripomorejo tudi ogromna 23 palčna platišča in vertikalno postavljena dva para izpušnih cevi.
Za razliko od modela X7, XM navkljub podobni velikosti in medosni razdalji omogoča sedenje le za 4 ljudi, hkrati pa je tudi težji in za več kot 50% dražji. Je torej novi XM dovolj poseben in dovolj hiter, da lahko zasede pozicijo edinega pravega M avtomobila v več kot 40 letih?