Skip to main content

STRAN NI BILA NAJDENA

Po dolgotrajnem draženju, razkrivanju in špekulacijah, je Porsche na prireditvi Monterey Car Week končno razkril svojo cestno-dirkaško mojstrovino. Govorimo o novi generaciji modela 911 GT3 RS, ki je postal najbolj dirkaško orientiran, cestni Porsche doslej.

Najbolj ekstremna, atmosferska različica nove generacije modela 911, gradi na modelu GT3, a gre za dodatni črki RS še stopničko ali dve višje, začenjši z motorjem. Poganja ga enak 4.0 litrski bokserski šestvaljnik, ki pa zahvaljujoč manjšim dodelavam razvije 525 konjskih moči, kar je 15 več od različice GT3. Moč je na zadnji kolesni par speljana izključno preko sedem stopenjskega dvosklopčnega PDK menjalnika, v kolikor si želite ročni menjalnik, pa se boste morali zadovoljiti z modelom GT3.

Prirastek v moči je pričakovano zelo majhen, zato pa se je Porsche toliko bolj potrudil z aerodinamiko in podvozjem. Samih aerodinamičnih delov, kot je recimo največji zadnji spojler v zgodovini cestnih porschejev, je toliko, da so zaradi dodatnega zračnega upora zmanjšali končno hitrost na vsega 296 kilometrov na uro (končna hitrost GT3 znaša 319 km/h). Omenjeni spojler lahko voznik preko tipke na volanu celo elektronsko kontrolira v stilu DRS-a pri formuli 1, odvisno od tega, ali si želi manj upora ali več pritisne sile k tlom. Končni rezultat je kar 409 kilogramov pritisne sile k tlom pri ‘le’ 200 kilometrih na uro, kar je dvakrat več od prejšnje generacije modela 911 GT3 RS in kar trikrat več od različice GT3. Pri 285 kilometrih na uro ta sila naraste na 860 kilogramov, kar je za cestni avto praktično nezaslišano.

Posebnosti v primerjavi z ‘navadnim’ GT3 pa se ne končajo le pri zunanjosti in podvozju, temveč se nadaljujejo tudi v notranjost. Največ sprememb takoj opazimo na volanu, kjer lahko namesto enega vrtljivega gumb za izbiro voznih programov, najdemo kar štiri, preko katerih lahko prvič kontroliramo tudi funcije kot so nastavitve blaženja in delovanje zadnje zapore diferenciala. Seveda v notranjosti najdemo še kopico karbona in alkantare, dirkaško kletko, ter sedaj že standardne karbonske školjkaste sedeže, ki jih lahko najdemo v večini porschejevih športnih modelov.

Nekaj širinskega prirastka vidimo tudi pri pnevmatikah. Čeprav so platišča enakega premera kot pri GT3 (20 palcev spredaj in 21 palcev zadaj) pa je porsche modelu GT3 RS namenil 20mm dodatne gumirane površine. Širina prednjih michelinovih pnevmatik tako znaša 275mm, zadnjih pa kar 335mm. Nekoliko večje so tudi karbonsko keramične zavore, ki pomagajo krotiti 1.450 kilogramov težko beštijo. To je sicer le 20 kilogramov več od prejšnje 991.2 generacije modela GT3 RS, kar je glede na vse dodatke in izboljšave nove generacije, svojevrsten dosežek.

Tisti, ki si želijo še nekaj več seveda kot vedno lahko izberejo Weissach paket. Ta doda karbonsko streho ter karbonski prednji pokrov, za karbonske pa se zamenjajo tudi nekateri jekleni deli podvozja in notranja varnostna kletka. Za piko na i Weissach paket doda še magnezijeva platišča, ki prihranijo dodatnih 8 kilogramov.

Naročila za novega Porsche 911 GT3 RS so že odprta, cena pa se v Nemčiji prične pri 229.517€. Mi našega že komaj čakamo.

Odpri okno
Kontaktirajte nas!
Pozdravljeni,

kako vam lahko pomagamo?