Mercedes-AMG je končno predstavil 2024 generacijo novega C63S E Performance, ki predstavlja verjetno največji šok za vse privržence dosedanjih modelov C63 AMG. Čeprav bo pogonski sklop po novem namesto 510 konjskih moči, zagotavljal kar 680 konjskih moči, pa pogonski sklop zagotovo ne bo vsem po volji. Skozi desetletja se je z oznako 63 AMG namreč uveljavil osemvaljni motor, ki je poskrbel za značilno AMG ‘grmenje’ in t.i. ‘hot rod’ karakter avtomobila. Sedaj so te časi mimo, saj je v novi generaciji C63S AMG kar pol cilindrov manj.
Avtomobil namesto osemvaljnika namreč po novem poganja 2.0 litrski štirivaljnik s kodno oznako M139L, ki v tem primeru zagotavlja vseeno neverjetnih 476 konjskih moči in 545 Nm maksimalnega navora, kar je zelo blizu številki, ki jo je uspel v tem modelu zagotoviti stari osemvaljnik. A nova generacija se ne ustavi tukaj. Štirivaljniku namreč asistira elektromotor, ki na zadnjo pogonsko os dodatno pošlje do 204 konjske moči, kar sistemsko moč dvigne na prej omenjenih 680 konjskih moči in kar 1.020 Nm maksimalnega navora.
Rezultat tega, skupaj s štirikolesnim pogonom, ki je pri novi generaciji standarden in povsem prilagodljiv, je neverjeten. Do stotice tako limuzinska izvedenka, kot tudi karavanska izvedenka, potrebujeta vsega 3,4 sekunde, končno hitrost pa lahko s posebnim paketom iz omejenih 250 kilometrov na uro, dvignete na 280 kilometrov na uro pri limuzini, ter 270 kilometrov na uro pri karavanu, kot to omogočajo tudi ostali konkurenti.
Hibridni sistem poleg norih pospeškov omogoča tudi električno vožnjo do 125 kilometrov na uro, skupaj z 6,1 kWh baterijo pa zagotavlja maksimalno 13 kilometrov električnega dometa. Prvič so pri modelu C63 na seznam standardne opreme dodali tudi štirikolesno krmiljenje in karbonsko keramični zavorni sistem. Vse to obljublja izjemno zmogljiv avtomobil, ki pa ima poleg izgube karakterja vseeno še eno veliko pomanjkljivost. Nova generacija je več kot 350 kilogramov težja od stare, čeprav ima pol manjši pogonski agregat. Tehtnica se pri limuzini ustavi pri 2.036 kilogramih, karavanska izvedenka je še 34 kilogramov težja, kar je za ta velikostni razred naravnost absurdno.
Že res, da bo v ravni črti hitrejši in po vsej verjetnosti tudi mnogo bolj varčen, ampak bo v zavojih zagotovo izgubil nekaj tiste agilnosti in zmogljivosti zadnje generacije. Že pri glavnem konkurentu BMW M3 smo se obregnili ob težo novega modela, a je ta še vedno več 100 kilogramov lažji, zato tudi na dirkališčih ne pričakujemo večjih sprememb pri vrhu.
V notranjosti večjih pretresov ni, saj sledi oblikovalskemu jeziku nove generacije razreda C, z običajnimi AMG dodatki. Mercedes AMG zaenkrat še ni razkril cen, pričakujemo pa, da bo po ceni zelo podoben konkurentu iz Münchna BMW M3 Competition xDrive. Čeprav je med njima kar 170 konjskih moči razlike, bo boj za prestol v svojem razredu vseeno zelo napet.