Skip to main content

STRAN NI BILA NAJDENA

Pred dobrimi štirimi leti, je na ceste zapeljal prvi bavarski zastavonoša družine X. Imenoval se je X7, pri marketinškem oddelku pa so ga zaradi svoje impozantnosti in luksuza, poimenovali kar the President (predsednik). Ponujal je nekaj, česar BMW v svoji zgodovini znamke, še ni uspel ponuditi – izkušnjo luksuzne serije 7, v višji SUV obliki, kjer lahko v vsem tem udobju uživa do 7 oseb. Že v začetku, je BMW X7 ponujal možnost šest ali sedem sedežne konfiguracije, kjer je slednja standardna, tisto prvo šest sedežno pa je treba doplačati, saj v drugi vrsti ponuja dva individualna sedeža, ki ponujata enak nivo udobja kot voznikov in sovoznikov sedež.

Pri nas jih sicer nismo videli veliko, saj je avtomobil ogromen in kot tak bolj primeren za severno Ameriko in Kitajsko, kjer so veliki, luksuzni SUV-ji izjemno popularni, a očitno je bilo zanimanje še vedno dovolj veliko, da je BMW prenovljeni model ponudil tudi pri nas. Pri prenovi najprej opazimo nove prednje luči in spremenjen prednji odbijač. Večina se nas je ob prvih renderjih prenovljenega modela zgražalo nad deljenimi prednjimi žarometi in posledično ‘uničenim’ prednjim izgledom. Sedaj, ko sem ga videl v živo pa moram reči, da sem popolnoma spremenil mnenje. Ni povsem običajen, a deluje skladno, impozantno in na vse mimoidoče naredi močan vtis, kar je do neke mere tudi namen tolikšnega avtomobila. V primerjavi s prenovljenim modelom, prejšnji model izgleda nekoliko zastarelo, kar se opazi tudi na zadku, kjer opazimo modernejše zadnje luči v LED tehniki.

Morda še največja sprememba vas vseeno čaka v notranjosti. Klasične tipke in postavitev notranjosti, ki je krasila notranjost pred prenovo in smo je še vedno vajeni pri nekaterih novih modelih, so zamenjali zasloni. Na prvi pogled je ta izbira pravilna, saj merilniki in nova armaturna plošča delujejo mnogo bolj moderno in elegantno od predhodnika, nekoliko pa se zatakne pri uporabnosti. Za nastavitve klimatske naprave tako nimamo več ločenih tipk pod centralnim zaslonom, temveč le to upravljamo znotraj menija na glavnem zaslonu, kar je dodalo neko dodatno mero nepotrebne kompleksnosti. Podoben občutek sem dobil tudi pri najnovejšemu iDrive sistemu, ki sicer deluje odlično in brez zamika, a je sam meni z vso to tehnologijo, ki je na voljo, že nekoliko prenasičen, da bi bila uporaba enostavna in intuitivna kot nekoč. Na srečo je BMW obdržal vsaj vrtljivi gumb iDrive na sredinski konzoli, s katerim se lahko sprehajamo skozi sistem, da nismo odvisni samo od upravljanja preko zaslona na dotik in ročnih kretenj. Poleg vrtljivega gumba, je na sredinski konzoli še nekaj fizičnih stikal za preklop med različnimi vozniškimi načini, za izbiro višine zračnega vzmetenja in še nekaj drugih bližnjic, ki pridejo še kako prav. Tudi prestavno ročico avtomatskega menjalnika je tokrat zamenjalo manjše stikalo, kar bo tudi delilo mnenja – nekaterim bo minimalizem všeč, spet drugi bodo ročico pogrešali.

A pustimo za trenutek ergonomijo in najsodobnejšo tehnologijo, ki brez izjeme deluje odlično. Menim, da tudi ne rabim preveč izgubljati besed o tem, kako se BMW X7 obnaša v zavojih, saj to ni prvotni namen tega avtomobila. Vseeno lahko povem, da sta vodljivost in lega na cesti za dve in pol toni težkega SUV-ja zelo zgledni in vzbujata veliko mero samozavesti. Praktično se pelje tako, kot bi za tovrstni SUV z značko BMW tudi pričakovali. A kot sem rekel, vse to ni pomembno. Glavni aduti prenovljenega BMW X7 so namreč udobje, kvaliteta materialov in splošno počutje v kabini. Ne spomnim se, da bi kdaj tako užival v običajni, udobni vožnji, pa nisem pristaš SUV-jev. Kombinacija izjemne zvočne zatesnitve, udobnega zračnega vzmetenja, masažnih sedežev in kvalitetne audio izkušnje iz opcijskega Bowers&Wilkins audio sistema je enostavno nekaj kar je potrebno doživeti. To sem testiral tudi na ostalih ljudeh in so vsi rekli, da so se počutili kot predsedniki/predsednice, kar pomeni, da je BMW-jev marketinški oddelek očitno imel prav.

K umirjeni in nenaporni izkušnji seveda pripomore tudi pogonski sklop, katerega karakter odlično sovpada s karakterjem avtomobila. V različici xDrive40d avtomobil poganja 3.0 litrski dizelski šestvaljnik, ki s pomočjo majhnega elektromotorja proizvaja 352 konjskih moči in 720 Nm maksimalnega navora. Gre za izjemno uglajeno kombinacijo motorja in avtomatskega menjalnika, ki je dovolj zmogljiva in hkrati tako varčna, da boste včasih težko verjeli potovalnemu računalniku. Povprečna poraba na testu se je vseskozi gibala okoli osmih litrov na 100 prevoženih kilometrov, kar je za avtomobil, ki v dolžino meri 516 centimetrov, ima štirikolesni pogon in tehta dve toni in pol, izjemen dosežek. Morda si mislite, da je pri 135 tisočakov vrednem avtomobilu nesmiselno govoriti o porabi, a menim, da je potencialnim lastnikom dobro vedeti, da gredo lahko skoraj na 1000 kilometrov dolgo pot, pa vmes niti enkrat ne bodo potrebovali bencinske črpalke.

Prenovljeni BMW X7 torej ponuja res posebno izkušnjo, ki je povsem drugačna, kot jo sam ponavadi iščem v avtomobilih, pa sem vseeno neizmerno užival. Je ultimativni, štirikolesni tempelj sprostitve in udobja, kar je verjetno pisalo že na beležkah inženirjev, ko so začeli snovati ta avtomobil. V kolikor, bi želeli podobno izkušnjo izkusiti tudi vi, pišite na info@actinia.si za ogled ostalih doživetij pa odklikajte na naš vozni park in zagotovo boste našli nekaj zase.

Odpri okno
Kontaktirajte nas!
Pozdravljeni,

kako vam lahko pomagamo?