Skip to main content

Kaj točno pričakovati od avtomobila, za katerega že vnaprej veš, da bo tako dober, da boš stežka našel dovolj superlativov brez, da bi zvenel osladno? Ta misel mi je šla po glavi vse od trenutka, ko sem izvedel, da dobim na test povsem novega Porsche 718 Boxster Spyder. Že nekaj časa nazaj, sem namreč preizkušal njegovega mlajšega brata, model 718 Boxster T, ki se mi je že takrat, z izjemo motorja seveda, zdel vozniško popoln. Da bi to izkušnjo še opazno nadgradil bi moral biti res nekaj posebnega. Pa vendar je bilo hkrati tudi samoumevno, da bo to izkušnjo Spyder brez dvoma nadgradil, saj je le ta postavljen na sam vrh ponudbe modela 718, ob bok 718 Caymanu GT4 s katerim si deli praktično vse, razen strehe.

No do strehe še pridemo, a najprej se osredotočimo na zadnji stavek. 718 GT4 brez strehe? Točno tako. Model 718 Spyder ima praktično identično podvozje, dodelave in seveda najpomembnejše – pogonski agregat, kot Porsche Cayman GT4, ki velja za vozniško enega najboljši športnih avtomobilov na svetu. To pomeni, da je tudi 718 Boxster Spyderja razvil porschejev GT oddelek, za katerega vemo, da zna ustvariti vozniško ene izmed najbolj popolnih avtomobilov na svetu. Obeti in pričakovanja, še posebej za vodljivost, so bila torej zelo visoka, a osrednja tema novih različic je seveda pogonski agregat. Govorimo o sredinsko nameščenemu 4.0 litrskemu bokserskemu šestvaljniku, ki brez pomoči prisilnega polnjenja uspe pridelati kar 420 konjskih moči in 420 Nm maksimalnega navora. To je v kombinaciji z neverjetno odzivnim PDK dvosklopčnim menjalnikom dovolj za pospešek do stotice v vsega 4,4 sekunde, končna hitrost pa se ustavi šele pri 301 kilometru na uro.

V praksi je motor še boljši kot na papirju. Simfonija bokserskega seksteta odmeva v kabini in bližnji okolici, sama odzivnost motorja pa je, zaradi odsotnosti prisilnega polnjenja, takojšnja. Morda me je še najbolj presenetilo dejstvo, da je navora tudi v spodnjem območju motornih vrtljajev dovolj. Nobene potrebe ni po tem, da bi morali vedno prestavljati 3 prestave nižje samo zato, da bi nekoga prehiteli. Motor lepo in zvezno vleče že od 2.000 obratov na minuto, kar je za atmosferski motor res zanimivo, tisti pravi aduti pa se seveda pokažejo šele onkraj 4.000 obratov na minuto.

A kot vedno tudi neverjeten motor ni najboljša stvar pri tem avtomobilu. Ko se Porsche loti vzmetenja, krmiljenja in zavor, ponavadi to naredi na neki drugi ravni od vseh ostalih proizvajalcev in tudi tukaj niso sklepali nobenih kompromisov. Stopalka za zavoro je prav po porschejevo čvrsta in progresivna, krmilni mehanizem lepo obtežen in ravno prav hiter, vzmetenje pa že meji na čudodelstvo saj ob odsotnosti kakršnegakoli nagibanja avtomobila, vseeno vse nepravilnosti zgladi z neverjetno lahkoto. Prav nobenega nadležnega nabijanja in pokanja ni v kabini. V kombinaciji s Sport Plus sedeži in takim vzmetenjem je lahko Spyder odličen sopotnik tudi za daljše razdalje, kjer vas bo med drugim razvajal tudi z relativno ugodno porabo(pri vožnji po omejitvi na avtocesti z lahkoto porabi manj kot 10 litrov na 100 prevoženih kilometrov).

Če boste seveda preživeli hrup v kabini. Tega je namreč precej, saj platnena streha na avtomobilu ni enaka triplastna in električno pomična kot pri ostalih različicah modela 718 Boxster. Pri modelu Porsche 718 Boxster Spyder je namreč na račun teže, streha pomična le ročno, sam postopek pa je izjemno zapleten. A še najpomembnejše je dejstvo, da je platno zgolj enoplastno. To pomeni, da vas sicer ščiti pred vremenskimi vplivi, hrupa pa ne zaduši ravno najbolje. Posledično je v kabini skoraj enako glasno kot, če je streha spuščena, kar zna biti pri višjih hitrostih na avtocesti precej moteče.

Vse to pa boste pozabili, ko se boste z avtomobilom prvič podali v zavoje. Prej omenjene odlične zavore, krmilni mehanizem in vzmetenje se skupaj z enim zadnjih atmosferskih motorjev velike prostornine seštejejo v vozniško izkušnjo, ki jo bo težko prekositi. Avtomobil je tako uravnotežen, komunikativen in zmogljiv, da se voznik zelo kmalu počuti povsem domače. Mehanskega oprijema je zahvaljujoč širokim pnevmatikam Michelin Pilot Sport Cup2 ogromno, tudi ko gremo onkraj meja, pa je avtomobil zelo uravnotežen in neodrezav, kar je pri avtomobilih s sredinsko nameščenim motorjem prej izjema kot pravilo. Zahvaljujoč lineranemu doziranju moči in navora, ter zelo občutljivi stopalki za plin se da avtomobil peljati na način, ki je običajnim Boxsterjem s turbinskimi polnilniki, povsem tuj. Lahko bi rekel, da je vozniška popolnost, brez ene same pripombe.

Po dveh dnevih me je navkljub slabemu vremenu, še streha nehala motiti, ker sem v samem avtomobilu tako užival. Tudi sedeži, za katere sem dobil veliko kritik preko socialnih omrežij češ, zakaj pa nima školjkastih sedežev iz clubsport paketa, so mi v kombinaciji z alkantaro res odlični. Morda bi se odločil za školjkaste v kolikor bi imel namen avtomobil večkrat letno peljati na dirkaško stezo, v nasprotnem primeru pa nimajo smisla. Sport Plus sedeži namreč držijo odlično, hkrati pa so tudi udobni in izdatno nastavljivi.

Skratka Porsche 718 Boxster Spyder je kot avtomobil nekaj posebnega, kot celostna vozniška izkušnja pa je na tako visokem nivoju, da je le malo avtomobilov trenutno v prodaji, ki bi se s tem lahko kosali. Pa še izmed teh, ki dejansko imajo to sposobnost, jih je kar nekaj, ki si s Spyderjem deli vsaj značko na pokrovu motorja.

To je res edinstvena priložnost, da si to neponovljivo izkušnjo zagotovite tudi vi, saj je ta avtomobil na voljo celo za kratkoročni najem pri podjetju Actinia. Vas zanima več? Kliknite na to povezavo in oddajte povpraševanje. Ne bo vam žal!