Porsche Taycan je že takoj po predstavitvi leta 2019 postal pravi hit med kupci, saj so jih samo v prvem letu prodali preko dvajset tisoč. To pa verjetno ni presenetilo nikogar, ki ga je dejansko preizkusil, saj je Porsche Taycan res premaknil mejo razmišljanja, kako naj bi se električni avtomobil dejansko peljal. Njihov prvi serijski električni avtomobil se je iztekel natanko tako, kot to zmore izpeljati le Porsche in se takoj zavihtel na vrh Top Gearove lestvice, ter prejel laskavi naziv električni avto leta.

Kmalu za limuzinsko različico je Porsche predstavil še model Taycan Cross Turismo, ki je odgovor na povpraševanje po bolj praktični in še bolj uporabni različici njihovega električnega avtomobila. Gre za karavansko obliko, ki pa je ob pomoči prilagodljivega zračnega vzmetenja še nekoliko bolj oddaljena od tal. Tekmeci za tovrstne karavane uporabljajo oznake kot so Allroad, Scout in Alltrack, pri znamki Porsche pa je to oznaka Cross. Beseda Cross v imenu namreč nakazuje, da avtomobil ni namenjen zgolj cestni vožnji, ampak zmore tudi nekaj več. Zahvaljujoč prilagodljivemu zračnemu vzmetenju je že v normalnemu načinu vožnje 2 centimetra bolj oddaljen od tal od klasičnega limuzinskega taycana, v kolikor v meniju izberemo način vožnje ‘Gravel’ (pesek) pa se avtomobil dvigne še za dodatni centimeter. Takrat je oddaljenost od tal primerljiva s kakšnim manjšim križancem, kar v praksi pomeni, da takšen Taycan Cross Turismo zmore tudi kakšen slabo vzdrževan makadam ali pa vas brez težav popelje do vaše najljubše planinske koče.





























Druga večja prednost oblike Cross Turismo je njegova prostornost v primerjavi z limuzinsko različico. V drugi vrsti je namreč precej več prostora za glave potnikov, podobna zgodba pa se nadaljuje tudi pri uporabnosti prtljažnega prostora. Na zadnjih sedežih limuzinskega taycana namreč le stežka sedijo odrasle osebe višje od 180 centimetrov, v Cross Turismu pa, zahvaljujoč bolj ravni strešni liniji, tudi štirje ‘dvometraši’ ne bodo imeli posebnih težav. Prtljažnik je s 446 litri sicer na papirju le okoli 40 litrov večji od limuzinskega, a je precej višji, večja pa so tudi prtljažna vrata, kar v praksi pomeni, da je veliko bolj uporaben, kot nakazujejo podatki. Hkrati ob podrtju druge vrste sedežev omogoča, da občasno prevažate tudi večje predmete, saj se na ta način sprosti kar 1.212 litrov prtljažnega prostora.
Ob omogočeni višji oddaljenosti od tal in večji uporabnosti pa Taycan Cross Turismo na srečo vseh entuziastov, ni izgubil čisto nič vozniške suverenosti. Čeprav gre, v smislu moči, za osnovno različico s štirikolesnim pogonom, je zmogljivosti vseeno dovolj. 476 konjskih moči poskrbi, da se do stotice izstreli v 5,1 sekunde, končna hitrost pa je elektronsko omejena na 220 kilometrov na uro. Zagotovo ni najhitrejši, a verjemite, da je povsem dovolj. Taycan namreč za tiste, ki obožujejo dinamično vožnjo, v sebi skriva veliko več kot le zmogljivostne številke. Krmilni mehanizem in stopalka za zavoro bosta poskrbela, da utihnejo tudi tisti skeptiki, ki še vedno verjamejo, da se z električnim avtomobilom dejansko ne da uživati v vožnji.

Prilagodljivo zračno vzmetenje poskrbi za kvaliteto blaženja in nivo suverenosti v zavojih, ki je sinonim za znamko Porsche. Nagibanja v zavojih v načinu ‘Sport Plus’ praktično ni, hkrati pa avtomobil še vedno ni pretrd in z lahkoto zgladi večino cestnih nepravilnosti. Posledično navkljub veliki masi avtomobila, skozi zavoj še vedno lahko nosimo neverjetno visoke hitrosti, saj so meje oprijema postavljene zelo visoko.
To isto vzmetenje pa na drugi strani poskrbi tudi za izjemno udobje. V voznem načinu Normal, je Taycan Cross Turismo verjetno najbolj udoben in najbolj tih Porsche v ponudbi. V kombinaciji z odličnimi sedeži in kvalitetnim Bose zvočniškim sistemom je poleg športnosti, to tudi odličen avtomobil za križarjenje, kjer bo potencialna ovira le električni doseg. Iz 93,4kWh baterije se lahko v trenutnih pogojih, ko se temperature spustijo tudi pod ničlo, nadejate le do 350 kilometrov avtocestnega dosega, v primeru vožnje po regionalnih cestah ali v primeru toplejšega vremena, pa bi verjetno lahko naredili tudi 400 kilometrov. A za večino to ne bo predstavljalo velikih problemov saj Taycan omogoča izjemno hitro polnjenje s hitrostjo do 270 kW. To v praksi pomeni, da se na super hitrih polnilnicah v le 6 minutah napolni za nadaljnjih 100 kilometrov vožnje. Seveda je takih polnilnic pri nas relativno malo, zato je dobro vedeti, da bo tudi na precej pogostejših 50 kW polnilnicah polnjenje za 100 kilometrov vožnje trajalo okoli pol ure, povsem poln pa bo v dobri uri in pol.
Pod črto Porsche Taycan ostaja vozniško in tudi celostno eden najboljših električnih avtomobilov na svetu, z različico Cross Turismo pa je pridobil še dodaten nivo uporabnosti in vizualne privlačnosti, kar ga naredi le še boljšega. Bi ga želeli preizkusiti? Kliknite na to povezavo in se o njegovih kvalitetah prepričajte tudi vi.
