Izraz ‘pravi dirkalnik za na cesto’ je, še posebej v zadnjem času, enostavno prevečkrat uporabljen, morda včasih tudi z naše strani. V večini primerov povsem neupravičeno, tokrat pa smo prepričani, da je ta izraz povsem na mestu. Povsem novi Porsche 911 GT3 RS je najboljši približek dirkalniku iz Weissacha, ki ga še lahko registrirate za v cestni promet. Ravno zato smo si rekli – tega pa res moramo imeti.
Pa niti ne govorimo o skoraj dirkaškemu 4.0 litrskemu atmosferskemu motorju s 525 konjskimi močmi, ki se vrti vse tja do 9.000 obratov na minuto in proizvaja enega najbolj surovih simfonij notranjega izgorevanja. Novega GT3 RS definira njegova izraba in usmerjanje zraka, za kar največjo aerodinamično učinkovitost, ter pritisno silo k tlom. Govorimo seveda o aerodinamičnemu paketu, kot ga svet še ni videl. Avtomobil je poln funkcionalnih zakrilc, zračnikov, usmerjevalnikov in difuzorjev. Čisto vsak del ima svojo funkcijo, še celo prednje dvojno vpetje koles ima nosilce oblikovane tako, da usmerjajo zrak točno tam, kamor mora iti in prispeva dodatnih 40 kilogramov pritisne sile k tlom.
Vseeno pa vse to zasenči največji zadnji spojler na serijskemu cestnemu avtomobilu v zgodovini, ki pa poleg svoje velikosti v sebi skriva še eno presenečenje. ‘Delovna površina’ spojlerja je namreč premična, kar omogoča DRS, kot ga poznamo iz formule 1. Glavni namen tega je, da v zavojih spojler opravlja svojo funkcijo in avtomobil kar se da pritiska k tlom, na ravnini, kjer oprijema ne potrebujemo toliko, pa ga lahko voznik preko tipke na volanu odpre. Tako opazno zmanjša zračni upor in poskrbi za boljše pospeševanje ter končno hitrost, ki se mimogrede ustavi pri 296 kilometrih na uro.
Rezultat vsega tega igranja z zrakom je 409 kilogramov pritisne sile k tlom pri 200 kilometrih na uro in kar 860 kilogramov pri 285 kilometrih na uro. To je praktično dvakrat več od prejšnje 991.2 generacije modela GT3 RS, ki je bil že sam po sebi pravi cestni dirkalnik.
A tudi tukaj se presenečenja še ne ustavijo. Porsche je v novi generaciji modela GT3 RS prvič predstavil sistem, ki preko volanskih tipk omogoča izjemno širok nabor nastavitev, za katere pri konkurenčnih avtomobilih (ali prejšnji generaciji istega modela) potrebujete vsaj dvigalko, nekaj orodja in izurjenega mehanika. Govorimo o nastavitvi kompresije, odboja, agresivnosti delovanja diferenciala, večstopenjski nadzor zdrsa pogonskih koles in še bi lahko naštevali. Vse to lahko nastavljate kar med vožnjo, znotraj enega kroga na dirkališču, kar vam omogoča, da si boste avtomobil lahko optimalno nastavili kar sami, glede na vaše občutke in zaznavanja.
Vse to se sešteje v izkušnjo, ki je ne ponuja noben drug cestni avtomobil. Če ne verjamete v porschejevo magijo z aerodinamiko, naj povemo samo dejstvo, da je novi GT3 RS s slovitim zelenim peklom opravil v vsega 6 minutah in 44,8 sekunde, le 1,2 sekunde za vodilnim Mercedes AMG GT Black Series, ki pa ima 205 konjskih moči več in precej višjo končno hitrost. Niti malo pa ne dvomimo, da bo tudi ta rekord padel, ko bo Porsche za novega GT3 RS predstavil Manthey Racing paket, ki je pri običajnemu GT3 prispeval 4,2 sekunde, pri GT4 RS pa kar 6,2 sekunde k izboljšanju časa na slovitemu Nürburgringu. Saj smo rekli – pravi dirkalnik za na cesto.
Kaj pravite, smo zadeli barvno kombinacijo in spisek dodatne opreme, ali bi ga vi naročili v drugačni konfiguraciji?