Novice Ali manj res pomeni več?

V času, ko avtomobilsko industrijo preplavljajo izrazi kot so »downsizing«, »elektrifikacija« in »emisijski standardi Euro 7«, se zdi skoraj presenetljivo, da nekateri proizvajalci še vedno ostajajo zvesti motorjem z notranjim izgorevanjem večjih prostornin. Še bolj presenetljivo pa je, da se to dogaja ravno v segmentu visoko zmogljivih avtomobilov, kjer je vsak gram CO₂ pogosto politično nezaželen, a še vedno tržno donosen.

Audi in BMW – trdnjava klasične zmogljivosti

 

 

Audi in BMW sta v zadnjem desetletju izpilila svoje športne modele do točke, kjer so V8 in V6 motorji dosegli fascinantno raven učinkovitosti, zanesljivosti in zmogljivosti. Obe znamki trenutno še vedno vgrajujeta znamenite twin-turbo V8 motorje v svoje vrhunske modele, kot so Audi RS6 Avant in RS7 Sportback, ter BMW M5 in M8 Competition.Tehnološko gledano gre za dovršene agregate. Audijev 4.0-litrski TFSI V8 uporablja mild-hybrid sistem z 48-voltnim električnim sistemom, kar izboljšuje odzivnost in učinkovitost. V kombinaciji s quattro pogonom in napredno zračno vzmetenje ustvarja vozno dinamiko, ki združuje udobje in brutalno moč z več kot 600 KM in 800 Nm navora.

 

 

BMW-jeva različica V8 motorja prav tako uporablja twin-scroll turbopolnilnika, vgrajena v »hot-vee« konfiguraciji, kar zmanjša turbo-lag in izboljša toplotno učinkovitost. Poleg tega S63 v M modelih ni le močan, moč zanesljivo prenaša prek 8-stopenjskega ZF menjalnika in sofisticiranega xDrive sistema, kar omogoča pospeške od 0 do 100 km/h pod 3,5 sekunde, kljub skoraj dvotonski masi vozil. Vozniško gledano pa številke povedo le del zgodbe. Pri obeh proizvajalcih je veliko poudarka na “emociji”: zven motorja, občutek navora, način, kako se moč gradi skozi vrtljaje, to so elementi, ki jih električni pogoni (še) ne morejo zares nadomestiti.

 

Inline šestvaljniki ostajajo steber BMW identitete

 

 

BMW poleg V8 motorjev ohranja še en pomemben del svoje dediščine (vrstne šestvaljnike). Pogonski agregat S58, ki žene modele M3 in M4, je ena izmed najbolj tehnično izpopolnjenih različic klasične arhitekture I6. Gre za 3.0-litrski twin-turbo motor, ki dosega do 550 KM (v izvedbi M4 CS) ter uporablja zaprti kovan blok in visokotlačno vbrizgavanje goriva (350 barov), kar omogoča višje kompresije in boljšo odzivnost. Vrstni šestvaljniki imajo naravno mehansko uravnoteženost, zaradi česar vibracije skoraj ne potrebujejo protiuteži, kar pomeni manj trenja in manj obrabe, idealno za visoke vrtljaje, kar se čuti v vozni dinamiki.

 

Mercedes-AMG – tehnična revolucija ali izgubljeni karakter?

 

 

Pri Mercedes-AMG pa so se odločili za popolno transformacijo pristopa. Novi AMG C63 S E Performance in GLC 63 S E Performance sta opremljena s 2.0-litrskim štirivaljnikom M139L, ki iz osnovnega bloka modela A45 AMG razvije osupljivih 476 KM – že to je največja specifična moč serijskega štirivaljnika na svetu (238 KM/l). V kombinaciji z elektromotorjem na zadnji osi (150 kW) pa sistemska moč doseže 680 KM in 1020 Nm navora. Teoretično impresivno, v praksi pa razdvojeno. Na papirju AMG prekaša konkurenco v pospeških in odzivnosti. Hkrati pa so se pojavile številne kritike glede tega, kako se avto zares počuti. Teža sistema (nad 2,1 tone), kompleksnost in morda najpomembneje tista odsotnost zloglasnega agresivnega V8 zvoka, ki je bil sinonim za starejše AMG modele (npr. C63 s 6.2-litrskim atmosferskim motorjem).

 

Kaj nam to pove o prihodnosti?

 

 

Elektrifikacija je neizogiben del prihodnosti avtomobilske industrije. Strožji emisijski standardi, stroški razvoja in korporativne ESG strategije silijo proizvajalce v iskanje kompromisov. Audi že napoveduje, da bodo prihodnji RS modeli izključno električni (npr. naslednik RS6 bo temelji na PPE platformi). BMW se z novim oddelkom “M Electrified” pripravlja na popolnoma nove vrste zmogljivostnih vozil, pri čemer pa zaenkrat še vedno omogoča simbiozo med starim in novim (npr. XM spojen z plug-in hibrid V8 motorjem in električnim dodatkom). Mercedes-AMG pa je očitno prepričan, da lahko novo definira tudi “čustveno vozniško izkušnjo” a zaenkrat brez nostalgije, ki jo še vedno čutimo pri globokem brnenju osmih valjev.

Sklep: Bo prihodnost elektrificirana ali osemvaljna?

Prihodnost visoko zmogljivih avtomobilov bo najverjetneje pluralistična. Nekateri proizvajalci bodo nadaljevali z optimizacijo klasičnih pogonov, drugi bodo eksperimentirali z radikalno novo zasnovo. Audi in BMW se za zdaj še upirata toku, vendar ne zato, ker bi zanemarjala prihodnost, temveč ker razumeta, da je dediščina vrednota, ki jo kupci še vedno cenijo. Mercedes-AMG pa že zdaj oblikuje novo poglavje avtomobilske evolucije, pa čeprav so številke impresivne, ostaja vprašanje: ali lahko tehnologija nadomesti dušo?

Za pridobitev ponudbe izpolnite spodnji obrazec: